Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Interaktywny spis treści

Zwiedzanie Budapesztu

Jest to bezpośrednia kontynuacja tego artykułu. Zobacz też film powyżej :).

Rankiem (25.07.2017) z Lublany wyruszyliśmy prosto do Budapesztu. Po przyjeździe udaliśmy się do zarezerwowanego wcześniej hostelu (informacje o hostelu), po czym ruszyliśmy na zwiedzanie. Po przejściu kilku klimatycznych uliczek – na filmie od 0:19 (po drodze  imponujący budynek Muzeum Sztuki Stosowanej w Budapeszcie), udaliśmy się na Górę Gellerta – wzgórze o wysokości 235 metrów, na której znajduje się m.in. XIX- wieczna austriacka Cytadela i Statua Wolności wzniesiona w 1947 roku na pamiątkę sowieckiego wyzwolenia Węgier podczas II wojny światowej. Po wejściu można podziwiać ładną panoramę części miasta przy rzece Dunaj.

Drugi dzień w Budapeszcie (26.07.2017) to głównie poznawanie najbliższych rejonów naszego hostelu – na filmie od 1:20. Zaszliśmy m.in. do parku Orczy-kert przy Narodowym Uniwersytecie Służby Publicznej.

Najwięcej zwiedziliśmy dnia trzeciego (27.07.2017) – na filmie od 1:42. Po wymeldowaniu z hostelu postanowiliśmy na cały dzień zostawić część naszych bagaży w skrytce na dworcu, dzięki czemu byliśmy znacznie mniej obładowani ciężarem. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Plac Bohaterów, gdzie najważniejszym obiektem jest Pomnik Tysiąclecia. W jego najbliższym sąsiedztwie znajduje się zamek Vajdahunyad, który był naszym głównym celem. Jego budowa (koniec XIX i początek XX wieku) związany jest również z obchodami tysiąclecia powstania państwa węgierskiego. Bardzo ładnie wygląda z zewnątrz i wewnątrz -miejsce warte odwiedzenia.

Po przejechaniu się najstarszą linią metra w Budapeszcie (M1)– nadszedł czas na najbardziej znane atrakcje miasta – na filmie od 2:43. Zobaczyliśmy m.in. Zamek Królewski i Parlament. Na  teren zamku można wjechać wagonikiem. Wjazd nie był za tani (aktualny cennik tutaj), a dodatkowo była całkiem spora kolejka, zatem na piechotę jest nawet szybciej :).  W okolicy warto jeszcze zajść na plac przy Kościele św. Macieja, gdzie znajduje się Baszta Rybacka.

Na koniec dnia wylądowaliśmy na Wyspie Małgorzaty – na filmie od 4:01. Przez przypadek trafiliśmy na transmisję na telebimie z meczu półfinałowego w piłce wodnej Grecja – Węgry z Mistrzostw Świata w Pływaniu w Budapeszcie. Mnóstwo ludzi zebrało się, aby oglądać zwycięstwo Węgrów 7:5. Ostatecznie ich reprezentacja zajęła na tym turnieju drugie miejsce, a wygrała Chorwacja. Po meczu zabraliśmy rzeczy z dworca i udaliśmy się na autokar do Polski.

Mapa zwiedzania

Nasz hostel

Była to na tamten moment jedna z najtańszych opcji w Budapeszcie. Wieżowiec to prawdopodobnie akademik, który został przerobiony na hostel. Standard jest bardzo podstawowy, ale wystarczający na dwa noclegi. Dostaliśmy pokój na ostatnim piętrze, na które winda już nie dojeżdżała. Zamknięty był również taras, a szkoda – byłby ładny widok na miasto. Udogodnieniem jest lodówka w pokoju (kuchnia znajdowała się kilka pięter niżej). Niestety sygnał Wi-Fi nie sięgał już do nas (dwa pokoje obok i byłby internet, ale nie zgodzili się wydać nam innych kluczy). W hostelu pojawiliśmy się na kilka godzin przed zameldowaniem, ale nie było problemu z pozostawieniem rzeczy na przechowanie. Nie chcąc tracić czasu, poszliśmy zwiedzać.

• Nazwa – City Hostel Pest 35.
  • Adres – 1083 Budapeszt, Tömő utca 35-37, Węgry
  • Cena w 2017– 13 900 HUF (około 180 zł) za 2 noclegi dla 2 osób (około 45 zł za osobę za nocleg)